Események
Legfrissebb hírek
2014. május 20.
Facebook elérhetőség!
2012. február 20.
Köszönjük!
2011. május 22.
Vasúton,vasaddal,vízhez...
2011. február 5.
2011
Legfrissebb cikkek
2017. szeptember 1.
Transilvania Bike Trails
2017. július 31.
Casoaia Bike Run&Fun
2017. július 6.
MTB Maraton Baia Mare
2017. május 26.
Drumul Regelui Maraton
Elment



2016. június 21.
Elment…

Mély fájdalommal tudatom, hogy szeretett 2105-ös típusú „kockaladánk” a múlt héten hosszantartó szolgálat után itt hagyott minket.
Elment, elengedtem. Idejét a maga 23 évével bőven kiszolgálta. Sok szép közös emlék köt össze minket vele, és még jópárótokat. Rengeteg helyre elvitt, no és hazahozott, néha kisebb-nagyobb kalandok árán, de cserben sosem hagyott. Hű társa volt kerékpáros közösségünknek, remélem új gazdáját, Ramónt is kiszolgálja egészséggel.
Hogy miért is?
Szegény kora miatt is, no meg a Togliatti gyár remek korrózióvédelmének köszönhetően ismét egy erős lakatolásra szorult volna, ami az autó valós árát nézve már nem volt igazán indokolt, főleg, hogy már terveztük a cseréjét.
A csillaggarázs megtette a magáét, a fagy, hó sem kímélte, így a küszöb és a sárvédők és a … szóval sok minden kezdett szépen kirügyezni, és ezt nem a mostani tavasz hozta.
Az előző lakatoláshoz képest még jól állt, akkor már a sárvédő sarka a lámpa felett át volt rohadva. Röfi tavasszal beletett egy tobozt, őszig jól meg is volt a lyukban, azt néztük mikor hajt ki a fenyő. :)
Most még „csak” a festéken látszott hol kezdte ki a rozsda. Bár pl. a hátsó biztonsági öv, vagy három éve egy erős előrehajlásnál kiszakadt tőből és kedves utasom kérdezte, hogy mi ez a vasdarab az öve végén..
Egy nagy előnye volt: lehetett ütni-vágni, nem sajnálta az ember, „szerette” a román útviszonyokat, és én is a vele való haladást. Eszter már nem annyira :)
Piszok olcsó volt a fenntartása, bontóba már nem is nagyon jártam, boltban is olyan árakat mondtak, hogy nyugodtan megvettem ott.
Az egyik Crater xc után, a díjátadás más helyszínen volt, lehetett választani: átgurulunk a hegyen keróval, vagy megkerüljük kocsival. Mi szépen felpakoltunk a Ladára, irány át. Félúton közölte egy helyi leányzó, hogy innen már csak terepjáróval mentek tovább a köves részek miatt. Semmi gond, Lada bírja. Egy hely volt ahol a gyerekfej nagyságú kövek miatt az utasaim kiszálltak, de üresen felment. Igen ám, de lefele felvettünk még két nagyváradi ismerőst, így 6an+ 4 keró a tetőn, csomitartó tele kombinációval dúrtuk lefele a köveket magunk előtt. Volt is nagy ováció a leérkezéskor, főleg az első gázfröccsnél, ugyanis a leömlő frankón kilyukadt. Sebaj, egyből „versenyautónk” lett és ordítva vonultunk be Nagyváradra. E kis kaland pl. 6 ezer forintba fájt, ennyiből kijött a zsír új leömlő a tömítésekkel együtt (meg egy fél nap káromkodás a szereléssel), de az élmény..!! Ja igen, ezen még egy magamfajta ember is ki tud mindent cserélni, nincs az egész motortér beburkolva, a villáskulcs itt ha kiesik a kezedből alul koppan a betonon :)
Számtalanszor megjártuk vele Romániát,Szlovákiát, de még lengyelbe is kijutott.
Versenyeken mosolyogva kérdezték, bogár vagy Lada?
Most már ő kiállt a sorból, bogi marad, és jött az úúúj!
Volvo.
Egykét képpel szeretnék búcsúzni a Ladától, megérdemli.
Nézegessétek meg a galériában és nosztalgiázzatok :)



Soma
Kapcsolódó fórum
Kapcsolódó linkek